Ларіна забрали в Київ

Глава держави Віктор Янукович одним своїм указом звільнив Сергія Ларіна з посади голови Кіровоградської обласної державної адміністрації, а іншим ‒ призначив його заступником голови своєї адміністрації.



Нова робота Ларіна – досить відповідальна і серйозна. Екс-губернатор Кіровоградщини тепер займатиметься кадровими питаннями на рівні держави та триматиме постійний зв’язок із регіонами.

ДОВІДКА.  Адміністрація Президента (АП) України ‒ постійно діючий орган, утворений Президентом України для здійснення його повноважень. Загальне керівництво Адміністрацією здійснює глава Адміністрації. Основними завданнями Адміністрації є забезпечення здійснення Президентом України його конституційних повноважень на засадах відкритості, гласності та прозорості.

Нинішній глава АП ‒ Сергій Льовочкін.

Ще одним указом Віктор Янукович призначив голову Кіровоградської ОДА ‒ колишнього першого заступника Ларіна на цій посаді Андрія Ніколаєнка. Минулого четверга у відреставрованому Кіровоградському академічному українському музично-драматичному театрі імені Кропивницького його офіційно представили активу області віце-прем’єр-міністр Олександр Вілкул (який, до речі, ще кілька тижнів тому був головою Дніпропетровської облдержадміністрації) та новопризначений заступник глави АП Сергій Ларін.

Я дуже хвилююся, бо важко було уявити, що відбудеться така подія, ‒ сказав у своєму виступі Андрій Ніколаєнко. ‒ Я, як і, мабуть, більшість присутніх тут, щиро вірив, сподівався і хотів працювати разом зі Сергієм Миколайовичем на Кіровоградщині до 2015 року. Але глава держави вирішив в інтересах України, що краще буде саме так. Я отримав великий шанс і вдячний Президенту за ту довіру, яку він висловив мені й нашій команді, тому що вважаю себе членом команди як Президента України Віктора Януковича, так і Сергія Ларіна. 

Три роки тому, потрапивши на Кіровоградщину, я не міг собі уявити, що настільки полюблю цю землю і за такий невеликий проміжок часу відчую себе справжнім кіровоградцем. Я докладу максимум зусиль і зроблю все можливе разом із вами, щоб ми й надалі доводили всій Україні, що Кіровоградщина – це найкращий регіон, у якому найкращі жителі, найталановитіші люди. Будь-який посадовець має бути підзвітним – і я буду підзвітним – громаді. Я готовий звітувати про кожний зроблений мною крок. Безумовно, я звітуватиму і перед Президентом України, з яким у нас сьогодні відбулася досить тривала й детальна розмова, я отримав серйозні завдання. Я обіцяю не підвести його, всіх присутніх тут, а насамперед – тепер уже заступника голови Адміністрації Президента Сергія Миколайовича, який вніс мою кандидатуру й поручився за мене. 

Непросто щось робити у часи реформ. Але ми довели, що спроможні втілювати в життя найамбітніші проекти, які прославляють Кіровоградщину. Сьогодні вже мало хто думає про Кіровоградщину як про територію з високою дитячою смертністю, про неї думають як про територію, де створено перший в Україні перинатальний центр. Мало хто думає про занепад культури, але багато хто думає про новий театр. Я певен, що в найближчому майбутньому мало хто асоціюватиме Кіровоградщину з видобутком ядерної сировини, натомість про область думатимуть як про територію, де розміщений один із найсучасніших у світі заводів із виробництва ядерного палива. Це все ми, це Кіровоградщина. 

Я щиро сподіваюся, що всі присутні в залі стануть пліч-о-пліч і допоможуть мені й надалі зберегти той курс, яким ми рухалися. Мені, з одного боку, набагато легше, ніж Сергію Миколайовичу, тому що він задав вектор нашого розвитку. А з іншого – мені буде дуже важко, бо з завтрашнього дня мене порівнюватимуть із найкращим губернатором області за часи незалежної України. Я сподіваюся бути гідним цієї посади.



ДОВІДКА. Ніколаєнко Андрій Іванович народився 23 червня 1979 року у м. Фастів Київської області.

Має вищу освіту.

У 2000 році закінчив Інститут міжнародних відносин Київського національного університету ім. Т. Шевченка за спеціальністю «Міжнародні економічні відносини».

Трудову діяльність розпочав у 2002 році на посаді аташе Посольства України в Республіці Корея, з 2003 року – третій секретар Посольства України в Республіці Корея. У 2008 році закінчив Дипломатичну академію України при міністерстві закордонних справ України.

У 2008-2009 роках працював помічником-консультантом народного депутата України.

З 2009 року по червень 2010-го працював заступником начальника Управління зовнішньоекономічної політики та міжнародного співробітництва Секретаріату Кабінету Міністрів України, завідуючим сектором супроводження перспективних проектів співробітництва з країнами Азіатсько-Тихоокеанського регіону цього Управління.

У 2006 ‒ 2009 роках ‒ помічник-консультант народного депутата України на громадських засадах.

З 2009 по 2010 рік – радник Прем’єр-міністра України на громадських засадах.

З липня 2010 року по березень 2011-го ‒ заступник голови облдержадміністрації.

3 березня 2011 року розпорядженням голови обласної державної адміністрації № 192-р призначений на посаду першого заступника голови облдержадміністрації.

Указом Президента України від 9 січня 2013 року №12/2013 призначений головою Кіровоградської обласної державної адміністрації.

Одружений, має доньку.

Олександр Вілкул, у свою чергу, заявив, що Кіровоградщина за час керування нею Ларіним утілила в життя чимало важливих навіть у межах України проектів і висловив упевненість, що область і надалі розвиватиметься.

Андрій Ніколаєнко – один із небагатьох сьогоднішніх голів ОДА, який володіє кількома іноземними мовами, ‒ зазначив він. ‒ Це дуже важливо для залучення інвестицій. Крім того, він має дипломатичний досвід, а відтак уміє працювати з партнерами, домовлятися. Два тижні тому я був наймолодшим губернатором в Україні. Сьогодні наймолодшим є Андрій Іванович. Я впевнений, що все у нього вийде.

А от далі церемонія представлення нового голови ОДА зовсім не за протоколом плавно перетворилася на прощання з колишнім очільником області. Причому настільки емоційних призначень-звільнень на Кіровоградщині важко пригадати. Люди в залі плакали, були на мокрому місці очі й у самого Ларіна.



− Сьогодні – двояке відчуття, ‒ сказав голова наглядової ради ПАТ «НВП «Радій» та правління Кіровоградського обласного відділення Українського союзу промисловців і підприємців Євген Бахмач. ‒ З одного боку – радість і гордість, що колишній очільник Кіровоградщини призначений на високу державну посаду. Віриться, що він зможе повною мірою використати свій досвід, якого набув у області, на новій роботі, а держава від цього лише виграє. З іншого – дуже шкода, що від нас іде такий талановитий, потужний і розумний керівник.

Генеральний директор ТОВ «УкрАгроКом», депутат обласної ради Анатолій Кузьменко подякував Сергію Ларіну за велику увагу й повагу до села, а також висловив всебічну підтримку і напутнє слово на добру роботу Андрію Ніколаєнку.

Художній керівник та солістка академічного театру музики, пісні і танцю «Зоряни», народна артистка України Антоніна Червінська щиро подякувала від усієї культурної еліти області Сергію Ларіну за велику підтримку народної творчості, клубних колективів, обласної філармонії.

‒ Лише за один театр Кіровоградщина пам’ятатиме вас завжди, ‒ запевнила вона, ‒ тільки за одне це він має повне право бути занесеним до книги видатних людей Кіровоградщини.

‒ Я ніколи цього не робила на таких зібраннях, але зараз зроблю, ‒ додала Червінська, звертаючись до зали, і заспівала просто з трибуни «Многая літа».

Головний лікар обласної лікарні, депутат міської ради Лариса Андреєва висловила вдячність Ларіну за велику турботу і знакові проекти в охороні здоров'я, особливо перинатальний центр, судинний центр, онкодиспансер, центри ранньої діагностики.

Голова Кіровоградської обласної ради Микола Ковальчук, виступаючи на церемонії, взагалі назвав Ларіна своїм наставником.

‒ Незважаючи на те, що я маю поважніший вік, ніж Сергій Миколайович, він багато чому мене навчив, ‒ сказав Ковальчук.

Вихід Сергія Ларіна до трибуни зала зустріла оплесками і навстоячки.

‒  Шановні земляки! Кіровоградщина дійсно стала моєю другою батьківщиною. Я до останнього сподівався, що указу не буде. Але таке життя чиновника… ‒ сумно констатував тепер уже колишній голова облдержадміністрації. ‒ Я хочу подякувати всім вам, усій Кіровоградщині за плідну співпрацю. За те, що ми зробили разом. Все, що вдалося зрушити, − це не завдячуючи Ларіну, це завдяки тому, що ми всі разом узялися до праці. Але це лише перші кроки. Я впевнений, що Андрій Іванович впорається. Крім того, з ним залишається працювати наша команда. І це запорука того, що Кіровоградщина рухатиметься вперед.
Ми вже домовилися з Олександром Юрійовичем (Вілкулом. – Ред.), що завжди підтримуватимемо Кіровоградщину. 

Кращого місця роботи в мене не було. Я пишаюся тим, що працював тут. Я пишаюся Кіровоградською областю. Я був, є і буду кіровоградцем!

Прошу всіх: коли хтось сьогодні сяде за стіл – хто з радістю, що Ларін поїхав, хто – без радості, − але п’ятий тост повинен звучати так:

За родючі чорноземи,
За славетну спадщину,
За людей талановитих,
За Кіровоградщину!


…Сергій Ларін керував Кіровоградською обласною державною адміністрацією з 6 квітня 2010 року по 9 січня 2013-го.

За час його перебування на цій посаді в області втілено у життя чимало амбітних проектів.
Так, 31 січня 2012-го у Кіровограді урочисто відкрився перший в Україні перинатальний центр третього рівня; в усіх районних лікарнях створено центри ранньої діагностики; медична галузь області за два з лишком роки отримала безпрецедентне з часу здобуття Україною незалежності фінансування з держбюджету ‒ понад 200 мільйонів гривень; у жовтні минулого року завершилася реставрація театру імені Кропивницького (загальна кошторисна вартість – понад 125 мільйонів гривень); в обласному центрі з’явився соціальний магазин, ціни на основні продукти харчування в якому нижчі, ніж в інших крамницях; під Смоліним Маловисківського району розпочалося будівництво одного з найсучасніших у світі заводів із виробництва ядерного палива ‒ це і робочі місця, і вагомий крок усієї держави до здобуття енергетичної незалежності; компанія «Велта» за сприяння Ларіна нарешті змогла отримати всі необхідні дозволи на розробку ільменітового родовища в Новомиргородському районі; з ініціативи очільника області у всіх закладах соціальної сфери Кіровоградщини фахівці виміряли рівень радону та провели необхідні для усунення його шкідливого впливу на здоров’я заходи…

Список неповний, у ньому – лише найзнаковіші події, ініціатором і безпосереднім учасником яких був Сергій Ларін.

Новопризначений голова ОДА Андрій Ніколаєнко пообіцяв не збиватися з узятого у квітні 2010 року областю курсу і запевнив, що докладе всіх зусиль, щоб Кіровоградщина і надалі розвивалася й була центральним регіоном України не лише в географічному сенсі.

Оригінал публікації
Фото Олени Карпенко

4 коментарі:

  1. З таким ти жалем написав. Видно, що самого пройняло. Я теж поважаю Ларіна, але вважаю, що у статті ти передав куті меду. Журналіст не повинен так явно виказувати свої симпатії. Можна було хоч кілька речень кинути, що не вдалося погасити перед олександрійськими гірниками заборгованість, що не зрушився з місця КГЗКОР... Крім того, на думку Соболєва, журналісту не варто виказувати свої особисті почуття до людини, якій він симпатизує або до якої антагонізує. А тут, прямо антиприклад: "настільки емоційних призначень-звільнень на Кіровоградщині важко пригадати". Ти впевнений?

    ВідповістиВидалити
  2. Впевнений, впевнений )) Я перелічив факти, навів цитати. Таких емоційних призначень-звільнень не було - це правда, можна поцікавитись у будь-кого з кіровоградських журналістів, які працюють тут із часів незалежності.

    А симпатії... Це ж авторський текст, може, десь вони і проглядаються.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Та я такий самий. Тільки випендрююсь. Ладно, проїхали ))

      Видалити

Крапка

Це – останній запис у блозі. Новий рік – нове життя. Надалі читайте мене тут: http://a-lysenko.tumblr.com  

На платформі Blogger.