Креативне місто: ідеї є, пора втілювати


Чи стане Кіровоград привабливим для туристів?

ДОВІДКАПроект «Єлисаветград ‒ креативне місто» 2011 року започаткував депутат обласної ради від Партії регіонів (нині він також – керівник Головного  управління з суспільно-політичних питань Адміністрації Президента України) Олександр Шаталов. Головна мета ‒ місто має стати привабливим і комфортним як для його мешканців, так і гостей.
У рамках проекту відбулися міжнародні форуми, кілька десятків кіровоградців виграли міні-гранти на втілення своїх ідей щодо поліпшення туристичного іміджу обласного центру.
Проект триває і зараз. У соціальних мережах створено спільноти людей, які хочуть змінити ситуацію на краще. Наприклад, минулого тижня Кіровоград відвідав відомий в усьому світі фахівець-урбаніст Томас Флемінг. Сам ініціатор ‒ Олександр Шаталов ‒ постійно тримає руку на пульсі.
Кіровоград – Мекка для туристів. Десятки – та чого там, сотні ‒ тисяч людей із усього світу їдуть сюди, щоб насолодитися краєвидами перлини українських міст. Набережною гуляє святково одягнений народ, на Дворцовій – виставки і вуличні концерти. В театрі – аншлаг. Із філармонії якраз виходять учасники гурту Metallica, щоб поступитися місцем на сцені Мадонні…
Поки все це – в уяві. Вечорами на Набережній ‒ лише любителі пива й чогось міцнішого (іноді ще міліцейські патрулі). А на вулиці Дворцовій можна побачити тільки одного музиканта ‒ гітариста й автора пісень Олександра Будніцького.
‒ Рік третій уже тут сиджу, майже щодня, коли тепло більш-менш, ‒ розповідає він Новинам Кіровоградщини, обпершись спиною на стіну управління юстиції. ‒ Для мене це основне заняття. Я сам пишу пісні і граю їх тут. Нічого іншого не граю, лише свої пісні. На замовлення також не виконую, ну хіба що коли лише мої замовляють. Чому ніхто більше практично не виходить? Не знаю, в них питайтеПубліка в цілому – вдячна, адже я й досі тут. А так різні дні бувають…
За словами музиканта, особливих проблем із владою чи правоохоронцями теж не виникає:
‒ Були деякі моменти, коли просто просили перейти на інше місце. Мені неприємності не потрібні, зібрався та й пішов собі…
Комусь, хто захоче у вихідний порадувати перехожих своїми талантами, не треба робити чогось захмарного. Достатньо лише повідомити відділ культури та туризму міськради.

На Дворцовій у вихідний ‒ порожньо… Поки що? Фото Олени Карпенко
‒ Щоб виступати – чи то на Дворцовій, чи деінде, – треба просто заздалегідь поставити нас до відома, ‒ говорить начальник відділу Анна Назарець. ‒ Повідомляють, що це – культурно-мистецька акція, а не політична, і все, можна виступати. От скейтери, які постійно катаються на площі перед виконкомом, захотіли привітати своїх дівчат. Звернулися до нас, ми допомогли підключити музику…
Втім, безапеляційно стверджувати, що у Кіровограді рідко можна побувати на мистецьких заходах, не можна.
‒ На рік проводяться близько тридцяти загальноміських культурних заходів, ‒ каже Назарець. ‒ А тих, що проводять підвідомчі установи, – їх значно більше, щонайменше тридцять на місяць.
– Серед них є якісь суто кіровоградські?
– Є, звичайно. Наприклад, День визволення Кіровограда. Фестиваль Нейгаузівські музичні зустрічі, фестиваль-конкурс «Класік-проект», присвячений народженню Юлія Мейтуса, музичний фестиваль імені Кароля Шимановського, етнофестиваль на возах «Перекотиполе» – це теж суто кіровоградські заходи. «Вересневі самоцвіти», «Провесінь», «Паросток» – усеукраїнські, але започатковані вони в Кіровограді.
Є також задумка зробити фестиваль – не говоритиму поки, який саме, – на який приїжджали б з усієї України.
Крім того, у нас відбуваються мистецькі вихідні. Щосуботи в Ковалівському парку грає духовий оркестр, наприклад. (Детальніше – у довідці наприкінці статті. – Ред.)
А от порахувати туристів, які приїжджають до обласного центру, значно складніше.
– Туристи бувають. Але облік поки, чесно кажучи, не ведеться, ‒ пояснює Анна Назарець. ‒ Зараз працюємо з готельним бізнесом, щоб вони нам надавали таку інформацію. Крім того, у розробці анкета туриста: що сподобалось, що ні тощо. Є певні напрацювання і щодо допомоги туристам зорієнтуватися в місті. Хотілось би, щоб був цілий інформаційний центр, який цим займався б. Ще у планах – створення туристичного сайту Кіровограда: екскурсійні маршрути, афіша культурних заходів тощо.
Торік вийшла туристична карта Кіровограда. Нині ми плануємо забезпечити нею готелі та випустити її у вільний продаж.
Про екскурсії до нашого відділу телефонують здебільшого представники офіційних делегацій, які приїжджають, скажімо, на великі місцеві підприємства. Прості туристи звертаються до туристичних агенцій. Система, щоб людина прийшла до нас і замовила екскурсію, поки не налагоджена.
До Дев’ятого травня ми проводили для гостей та мешканців міста безкоштовні екскурсії, то ця ініціатива користувалася попитом. Будемо й надалі це робити – до Дня Перемоги та Дня міста щонайменше.
– Львів – Ратуша, площа Ринок, «Криївка». Київ – Хрещатик, Андріївський Узвіз. Одеса ‒ Бесарабка, Сьомий кілометр, Потьомкінські сходи. А Кіровоград?
– «Майданс». А ще дуже хотілось би, щоб відбудували земляні укріплення фортеці Святої Єлизавети, казарми, кузні... Там можна було би проводити реконструкції історичних подій, боїв. Звичайно, це потребує дуже великих капіталовкладень. І все ж думаю, що Кіровоград мав би асоціюватися найперше з фортецею Святої Єлизавети, тим паче, що таких земляних укріплень у Європі збереглося лише два. Й одне з них – саме у нас, у Кіровограді.
У Кіровограді багато креативних людей, які мають свої думки з приводу культурного і туристичного розвитку міста. Користуючись нагодою, хочу звернутися через вашу газету: приходьте, діліться ідеями, ми завжди готові до співпраці. Камінь воду точить, тому потихеньку, з допомогою кіровоградців, ми зможемо зробити наше рідне місто привабливішим і для туристів, і для його мешканців.
Про необхідність якнайширше залучати кіровоградців до креативності говорить і директор комунального підприємства «Агентство розвитку міста Кіровоградської міської ради» Володимир Хлєбніков:
‒ Під егідою облдержадміністрації ‒ наше агентство теж займається цим питанням ‒ планується відкриття в місті молодіжного центру, де молоді люди могли б збиратися, обмінюватися ідеями. Центр буде оснащений комп'ютерною технікою, доступом до Інтернету, безкоштовним Wi-Fi. Головне, щоб до ідей, які там генеруватимуться, прислухалася влада. Адже ініціативи мають виходити від усіх жителів міста, не тільки від влади або спеціальних структур на зразок нашої.Плани до осені ‒ показати кіровоградцям, що наше місто розвивається, рухається вперед. Ми поки на початку цього великого шляху, але всі повинні побачити, що ми ним ідемо.
Хлєбніков також ділиться іншими планами на близьке й не дуже майбутнє.
‒ На сьогоднішній день уже почалася завершальна стадія створення так званої «зеленої лінії», ‒розповідає він. ‒ Це туристичний маршрут, який об'єднає 22 історичних об'єкти. Він починатиметься на Валах і закінчуватиметься біля Ковалівської церкви. Що він собою являтиме? Намальована на тротуарі лінія (умовно, зеленого кольору, але може бути який завгодно) проходить повз об'єкти. Поруч із ними стоять плакат або лайт-бокси, на яких намальований QR-код. Людина, яка йде за маршрутом, зчитує своїм телефоном цей код і в навушниках чує розповідь про об'єкт. Тексти вже всі написані й погоджені, скоро закупимо спеціальну фарбу. Думаю, до серпня цього року лінія вже буде створена.
Далі плануємо відкрити ще одну, а то й кілька ліній. Є ідея, наприклад, зробити гастрономічну лінію, яка зв'язала б ресторани і кафе.
Але лінії ‒ це лише один з напрямів. Креатив ‒ дуже об'ємне поняття. Буде і реконструкція Набережної, плануємо регулярно інформувати гостей і жителів міста про культурні заходи. Займаємося опрацюванням такого питання, як наповнення нашого міста арт-об'єктами ‒ пам'ятниками різними цікавими тощо, для цього проведемо переговори з кіровоградськими скульпторами. Крім того, хочемо зробити карти міста російською, українською та англійською мовами, путівники і постачити цією продукцією готелі. У жодному готелі зараз такого немає, як і сувенірної продукції, листівок, присвячених Кіровограду. Туристу, який сюди приїжджає, дуже складно знайти якусь інформацію про місто. Йому карту навіть ніде купити.
‒ Можете, не задумуючись, назвати три об'єкти, які самі порадили б туристам подивитися в Кіровограді?
‒ Складно відповісти... Перший ‒ фортеця, це унікальний об'єкт. Другий ‒ площа перед міськвиконкомом, вона визнана однією з найкрасивіших в Україні. Ну і, звичайно ж, театр
Лишається сподіватися, що хороші ідеї та задумки не поховають під купами паперу. А Новини Кіровоградщини обов’язково повернуться до теми креативності, культури і туризму наприкінці літа ‒ тоді можна буде підвести перші підсумки.
ДОВІДКА«Мистецькі вихідні» у парку культури та відпочинку «Ковалівський» у Кіровограді до кінця цьогорічного сезону (за даними відділу культури і туризму Кіровоградської міськради)
Виступи міського професійного духового оркестру ‒ о 17:00 25 травня, 1, 8, 15, 22, 29 червня, 3, 10, 17, 31 серпня, 7, 14, 21 та 28 вересня.
Спортивні змагання для дітей та дорослих ‒ о 15:00 25 травня, 15 червня, 10 серпня та 21 вересня.
Концертно-розважальна програма «Грай, гармонь!» за участі гармоністів, народних хорових колективів, ансамблів та солістів ‒ щонеділі по 29 вересня.
Звітні концерти творчих дитячих колективів міста ‒ о 10:00 з 27 травня по 14 червня.
Концертно-ігрова програма до Міжнародного дня захисту дітей ‒ 1 червня.
Змагання скаутів «Школа виживання» (спортивно-туристичні змагання, показові виступи) ‒ у червні.
Змагання з технічного туризму – у червні.
Концертно-розважальна та ігрова програма до Дня молоді та Дня Конституції України ‒ 30 червня.
Концертна програма до Дня незалежності України ‒ 24 серпня.
Свято школяра (концерт, конкурси та ігри) ‒ 1 вересня.
Мітинг спортивної громадськості міста, присвячений Дню фізичної культури та спорту, спортивні змагання, показові виступи ‒ о 10:00 7 вересня.
Заходи, присвячені 259-й річниці з дня заснування Кіровограда, ‒ 14 вересня.
Детальнішу інформацію (з точним часом початку та іншими подробицями) можна буде регулярно читати у газеті Новини Кіровоградщини та на сайті www.novosti.kr.ua
Оригінал публікації

2 коментарі:

  1. "Є також задумка зробити фестиваль – не говоритиму поки, який саме, – на який приїжджали б з усієї України" - не можу зрозуміти, в чому може бути секрет? Ще не придумала? Збовтнула аби збовтнути? Я б на твоєму місці це речення викинув би

    ВідповістиВидалити
  2. Мені самому взагалі текст не дуже подобається. Спішив дуже, коли писав. Треба було би жорсткіше.

    ВідповістиВидалити

Крапка

Це – останній запис у блозі. Новий рік – нове життя. Надалі читайте мене тут: http://a-lysenko.tumblr.com  

На платформі Blogger.