Пошук

14.12.13

І знову про транспорт

Просто зараз, коли ви читаєте цю статтю, в Кіровограді вже може бути транспортний колапс. ТОВ «Єлисаветградська транспортна компанія» (тролейбусний парк) та ПАТ «Автобусний парк-13527» планують розпочати 12 грудня безстроковий страйк, якщо міська влада не виплатить їм заборгованість із субвенції за перевезення пільгових категорій пасажирів.

Минулого четверга кілька сотень працівників названих підприємств на чолі зі своїм керівництвом вийшли на мітинг до мерії Кіровограда. Незважаючи на холод, градус заяв зашкалював. Люди тримали транспаранти з надписами «Наші діти хочуть їсти, поверніть зароблені кошти!», «Розвитку електротранспортного руху – ТАК! Введенню нових маршрутів – НІ!», «Наші тролейбуси й автобуси потрібні населенню міста!» тощо.

– Ми виконуємо соціально значиму роботу – перевозимо пільговиків, – заявила представниця ТОВ «ЄТК». – Але нині знаходимось на межі виживання. Складається враження, що міська влада спеціально доводить нас до відчаю.

Її колега з автобусного парку підтвердила:

– Нам не дають працювати. Заправляти автобуси вже немає чим. Основна частина наших пасажирів – пільгові категорії, а заборгованість за їх перевезення нам не повертають.

Працівників тролейбусного й автобусного парків також підтримали «чорнобильці», представники обласної організації спілки промисловців і підприємців та інших організацій. Вимоги двох чи не найпотужніших кіровоградських перевізників конкретизував голова правління ПАТ «Автобусний парк-13527» Анатолій Голованов. Головних – дві: погасити заборгованість із субвенції за пільгові перевезення та скасувати нововведений маршрут №1-ц (про нього «УЇЦ» писала в минулому номері), оскільки він «перебиває» тролейбусам і автобусам усю виручку.

Зрештою, до учасників мітингу вийшли начальник управління розвитку транспорту та зв’язку міської ради Віктор Зубченко і перший заступник мера Володимир Каніщев. Якщо перший мовчав, то другий висловився досить жорстко й категорично.

– Так визначила держава, що субвенція на перевезення пільгових категорій пасажирів у нашому місті складає 15,9 мільйона гривень, – сказав Каніщев. – 13 мільйонів уже ми отримали й заплатили вам, до кінця року отримаємо й заплатимо решту. Однак не варто сподіватися лише на субвенцію. І тролейбусний парк, і автобусний – комерційні підприємства, тому їхні керівники повинні думати, як заробляти гроші. Створіть такі умови, щоб у вашому транспорті їздили не лише пільговики, щоб звичайні пасажири обирали не маршрутки, а тролейбуси чи автобуси…

Історія продовжилася в понеділок, 9 грудня, коли керівники перевізників та головний інвестор цих підприємств Євген Бахмач (голова наглядової ради компанії «Радій») провели брифінг. Не на морозі, а в теплій конференц-залі Будинку профспілок уже була змога поговорити конкретніше, з цифрами й економічними викладками.

– Після мітингу ми вели перемовини з чиновниками з міської ради, – повідомив Анатолій Голованов. – Поставили їм дві озвучені під мерією вимоги: виплатити заборгованість і скасувати «1-ц». Нічого нового ми не почули. Нам поставили вимогу у відповідь: ви – комерційне підприємство, тому вирішуйте свої проблеми самі.

За словами Голованова, в автобусному парку сьогодні – 122 автобуси, з них 36 – великої місткості. Доходна частина напряму залежить від субвенції за пільгові перевезення, якої підприємство протягом останніх років недоотримало понад 8 мільйонів гривень. Із упровадженням маршруту №1-ц виручка зменшилася на третину, відтак коштів немає навіть на заправку. Ресурсу лишилося на кілька днів.

Директор ТОВ «ЄТК» Валерій Гросул говорив в унісон. Із кожним роком міська влада зменшує замовлення на обсяг робіт із перевезення пільговиків. При цьому повна вартість проїзду в тролейбусах – найнижча в місті, лише 1,25 гривні. З’явився «1-ц» – пасажирів стало ще менше.

У зв’язку зі складною ситуацією, що склалася на ТОВ «ЄТК» та в автобусному парку інвестори (а найбільший серед них – Євген Бахмач) прийняли рішення до 2023 року відмовитися від отримання дивідендів, а всі гроші направляти на розвиток підприємств.

– Я скажу навіть більше: за всі роки, що я маю якесь відношення до автобусного парку та «ЄТК», я не отримав жодної копійки доходів, – пояснив Євген Бахмач. – З самого початку це не було бізнесом, це розглядалося як соціальні проекти. Однак зараз, на жаль, ми не можемо вкладати гроші в тих обсягах, як раніше. Якщо міській владі не треба наші послуги – ну нехай так і скаже.

Він також розповів про своє особисте ставлення до маршруту №1-ц:

– Всі от на Сергія Ларіна посилаються – мовляв, це його пряма вказівка. Брехня. Я з ним говорив у суботу, то він і гадки не мав, що маршрутки просто вводяться для «рубання капусти» і не перевозитимуть пільговиків. Я вам от що скажу: все придумано для того, щоб наші підприємства зупинилися й пільговики не мали іншої можливості, крім як платити дві гривні за проїзд у маршрутці. Жадібність, це просто жадібність.

Насамкінець Євген Бахмач заявив, що готовий щороку віддавати з власних доходів не менше мільйона гривень на розвиток транспортної сфери Кіровограда.

Організатори брифінгу нагадали: якщо до 12 грудня їхні вимоги не задовольнять – робота припиняється.

Якщо судити з офіційних коментарів, субвенцію підприємствам рано чи пізно виплатять, а от новий маршрут ніхто скасовувати не збирається. «Міська влада поділяє тривогу вищезгаданих підприємств щодо затримки з надходженням коштів на відшкодування перевезення пільгових категорій пасажирів, – сказано на сайті кіровоградської мерії. – Разом з тим слід зазначити, що ці кошти знаходяться на рахунках не міської ради, а державної фінансової установи. Однак у межах своєї компетенції міська влада вживає всі можливі заходи для того, щоб борги перед підприємством були погашені. Зокрема, було направлено більше 20 звернень з цього приводу до Кабінету Міністрів, Міністерства фінансів України, Державної казначейської служби, облдержадміністрації та народних депутатів України. Запроваджений же у Кіровограді новий маршрут №1-ц (Центральний) продовжуватиме працювати й надалі. Варто нагадати, що він був створений на численні прохання та вимоги кіровоградців. Жителі міста неодноразово порушували питання про необхідність поліпшення транспортного сполучення на центральному маршруті під час зустрічей із представниками влади, на прийомах міського голови, його заступників, у своїх заявах, що надходять до відділу звернень громадян. За червень – жовтень на гарячу лінію голови облдержадміністрації надійшло понад 150 звернень із цього приводу, у тому числі колективне звернення жителів 102-го мікрорайону за двома тисячами підписів. Тож рішення про запровадження нового маршруту міська влада прийняла в першу чергу в інтересах громадян, і скасовувати його, знищуючи конкуренцію на маршруті, не буде».

Схожої думки дотримуються і в облдержадміністрації.

– Якщо до введення «Центрального» маршруту виручка обох перевізників становила 2700 гривень на день, то сьогодні ця цифра зросла до 6000. Конкуренція змушує рухатися, – зазначив заступник голови ОДА Олександр Чернявський. – Крім того, тролейбусне підприємство звільнене від орендної плати, а плата за землю набагато менша, ніж має бути (з 66 тисяч – платиться лише 11).

Чернявський дав завдання профільному департаменту облдержадміністрації проаналізувати находження по субвенціях на пільгові перевезення за 11 місяців нинішнього року та порівняти цю цифру з минулорічною, зауваживши, що обласна влада зуміла передати субвенцію за пільгові перевезення пасажирів станом на 1 грудня і тим самим зняла напругу на обох підприємствах.

«УЦ» №50 від 12 грудня 2013 року

Немає коментарів:

Дописати коментар